Thank you for drop by : Follow | Dashboard

Sayang Islam.

Penulis : ZatyAnuar Masa : 5:06 PM Comments : 0 Labels :



Photobucket


First of all nak cakap memang Islam itu Indah kan tapi tak tolak kemungkinan masih ada yang menyangkal fakta itu sebab wujud lagi orang yang murtad. Hal ini terjadi mungkin bagi mereka, Islam terlalu banyak peraturan namun peraturan tersebut ada kebaikan sama ada pada diri sendiri dan masyarakat sekeliling. Aku ada lah terjumpa satu Group Murtad dalam Facebook ni, memang ramai la nama-nama Melayu yang mengutuk dan menghina Islam tapi itu terserah kepada mereka lah kerana itu jalan pilihan mereka dan mungkin mereka bangga dengan Murtad mereka tu. Bila dibacanya post mereka yang menghina Islam memang hati panas 100 darjah celcius la tapi apa yang mampu dibuat hanya sabar dan berdiam diri, kalau dinasihatkan dikecam la pulak umat Islam ni kan.






Dia cakap dia murtad tapi kenapa dia masih lagi menggunakan Assalamualaikum? Itu menunjukkan ajaran Islam dah sebati dalam diri dia tapi kenapa dia masih mengambil jalan untuk murtad? Dia cakap seolah-olah orang Islam ini ditipu dan diperdayakan. Agama Islam tak pernah menipu umatnya ! Dia yang dah murtad tu harap-harap lah berhenti mengutuk Islam, ambil tahu sajalah agama dia yang sekarang.



Yang ni satu lagi, dah murtad pon nak berpuasa lagi? Dah kalau mulut tu asyik nak mengutuk Islam, jangan lah ikut ajarannya ! Aku hairan dengan dia ni. Aku tak nafikan agama lain pun ada jugak kot mengajar berpuasa tapi dia ni seolah-seolah PERLI siap cakap babi lagi tu. Grr ! -.-'

Renung-renungkan lah wahai umat Islam :)
Jangan sesekali kita keluar daripada agama yang mulia ini




♥ Terima kasih sudi baca. Like and comment la sekali. ♥

0 budak hensem/cute di sini :